دکوراسیون داخلی

بهترین طرحهای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بهترین طرحهای دکوراسیون داخلی

6 کاربرد جالب از دیوار شیشه ای در دکوراسیون خانه های امروزی

6 کاربرد دیوار شیشه ای در دکوراسیون داخلی منزل


امروزه اغلب افراد در خانه های آپارتمانی با متراژ کوچک زندگی می کنند که بهتر است با کمک ایده های خلاقانه این خانه های کوچک را بزرگ تر جلوه دهید. دیوار شیشه ای یکی از بهترین گزینه ها برای بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک و آپارتمانی است و در اغلب دکوراسیون های امروزی این دیوار ها جایگزین دیوار های قطور و جاگیر شده اند.


دیوار های شیشه ای نسبت به دیوار های معمولی دارای مزیت های بیشتری هستند و از این دیوار ها می توانید به عنوان پارتیشن در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. در ادامه 6 کاربرد دیوارهای شیشه ای در دکوراسیون داخلی خانه های امروزی را مشاهده خواهید کرد.


دکوراسیون زیبا و شیک اتاق نشیمن


کاربرد دیوار شیشه ای در دکوراسیون خانه های آپارتمانی

استفاده از شیشه به عنوان دیوار در طراحی دکوراسیون منزل از انواع ایده های خلاقانه و شیک است. از شیشه می توانید به عنوان دیوار در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید در واقع دیوار های شیشه ای در دکوراسیون داخلی منزل نقش پارتیشن را دارند. دیوار های شیشه ای همچنین جزء دیزاین های داخلی زیبا و مینیمالیستی محسوب می شوند.

از مزایای دیوار شیشه ای عبور دادن نور طبیعی است و شما می توانید از این دیوار ها در سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه منزل استفاده کنید.


کاربرد دیوار شیشه ای در دکوراسیون اتاق نشیمن


امروزه در اغلب دکوراسیون های داخلی خانه های کوچک از دیوار شیشه ای برای استفاده بهینه از فضای منزل استفاده می شود؛ در ادامه این مطلب تصاویری از انواع کاربردهای دیوار های شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن و شیک را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از مشاهده این دکوراسیون ها نهایت لذت را ببرید.


کاربرد دیوار شیشه ای در دکوراسیون اتاق نشیمن


طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با دیوار شیشه ای


طراحی منزل با دیوار شیشه ای


دکوراسیون داخلی منزل با دیوار شیشه ای


طراحی داخیل اتاق خواب مدرن


دکوراسیون اتاق نشیمن


دکوراسیون منزل


دکوراسیون منزل


دکوراسیون زیبا و شیک اتاق خواب

تفاوت سبک معماری مدرن با معاصر

تفاوت سبک معماری مدرن با معاصر چیست؟ چه مرزی بین آن هاست؟ به عبارت ساده معاصر به نوعی از معماری گفته می شود که در لحظه خلق می شود، معماری لحظه ای. در معماری مدرن گذشته زیر پا گذاشته می شود، به خصوص سبک های سنتی قبل از انقلاب صنعتی. پس به این ترتیب معماری معاصر به یک مدل خاص محدود نمی شود. مدرن به معماری اوایل و اواسط قرن ۲۰ شباهت دارد که ایده آل های عصر ماشینی را در بر می گیر مثل نبود تزئین و زینت، اسکلت های بتنی یا فلزی، سطوح وسیعی از شیشه، نمای ساختمان از گچ کاری سفید یا هر ظاهر مینیمال دیگر و طراحی پلان های سرگشاده. این تعاریف تفاوت این دو را مشخص می کند اما عبارت معاصر استفاده ثابت شده دیگری در دسته خاصی از طراحی امروزی دارد که پست مدرن جدید، کلاسیک-جدید، یا سنتی-جدیدهای دیگر هم در آن جای نمی گیرند. استفاده آن در این زمینه به طور حتم از تعریف اصلی آن کمتر است اما همچنان در زمان حال نهفته است، معماری معاصر مربوط به زمان خودش است پس همیشه درحال نوآوری و پیشرفت است. با این تعاریف این معماری در مدرن نهفته است، اگرچه سبک آن را منعکس نمی کند. تصاویری که در ادامه می بینید به سوال “تفاوت سبک معماری مدرن با معاصر؟” پاسخ می دهند. امیدواریم این پاسخ ها گویای شباهت و تفاوت های این دو سبک بوده باشد.



مدرن : درخصوص این عکس با سوالی انحرافی مواجه می شویم چون این خانه متعلق به سال ۱۹۳۹ است. دارای شیشه ای نیمه گرد و وسیع، طبقه بالای معلق، پنجره های گوشه و نمایی از گچ و سیمان سفید است. این خانه که در شهر تگزاس واقع شده است.


تفاوت سبک معماری مدرن با معاصر


نمای ساختمان سفید گچ کاری شده مشابه، پنجره های گوشه یکسان، منحنی و طاق های نزدیک به هم.


یک بُعد دیگر از سبک مدرن که در هر ۲ ساختمان دیده می شود نامتقارن بودن است، ۱ جدایی از ساختمان های متقارن کلاسیک که قبل از قرن ۲۰ معمول بوده.


معماری مدرن


معاصر : خانه Mush به وضوح با پروژه قبلی تفاوت زیادی دارد. به جای نمای سفید، دیوارها از فلز روی پوشیده شده اند با شکاف های متعدد در جای جای آن. این ساختمان هم منحنی دارد اما ارتباط آن با بخش اصلی خانه پیچیده است (مثل تصویر خانه اول فقط ۱ بخش جدا شده از خانه نیست)، توسط ۱ فرورفتگی در سمت دیگر تمام شده. شاید طراحی خانه زیر مثل اغلب خانه های مدرن صاف و جعبه ای شکل باشد، اما خصیصه های ذاتی آن معاصر هستند.


معماری معاصر


خانه Mush که به خاطر نام و نحوه تایپش اسمش تبدیل به خانه ای معاصر شده، درواقع از ۲ ساختمان مکعبی تشکیل شده : ۱ خانه ۳ طبقه که در عکس قبلی دیده شد، و ۱ ساختمان ۲ طبقه با گاراژی در مجاورت خیابان که بین آن ها حیاطی ساخته شده. ساختمان کوتاه تر همان ظاهر را دارد و حس چرخشی را توسط شیشه منتقل می کند. شکل ساخت آن نسبت به خانه های مدرن آزادانه تر بوده.


معماری معاصر جهان


شرکت مهندسی و ساختمانی Amitzi در چندین پروژه اصول معماری مدرن را به کار برده، چیزی که این روزها سبک بین المللی نام گرفته. در سال ۱۹۳۲ نمایشگاهی از ایده آل های مدرنیزه برگزار شد و ساختمان سازها و معماران سراسر دنیا را با موضوعات ساختمان، دیوار و پنجره گردهم آورد.


معماری معاصر


خانه K که توسط همان شرکت ساختمانی ساخته شده از بخش های ساده تری برخوردار است اما نمای آن همان گچ کاری سفید را دارد. باید اشاره کرد که صفحات پنجره آن در نور مستقیم آفتاب پایین می آیند. با اینکه ساختمان های اداری پلمپ شده نشان می دهند که در معماری مدرن به تغییرات آب و هوایی توجهی ندارد، اما در بسیاری از ساختمان های مدرن اوایل و اواسط قرن ۲۰ از المان های معماری مناسب برای مقابله با خورشید، باد و غیره استفاده شده. طراحی خانه  زیر هم در همان مسیر مدرن پیش رفته.



معاصر : مثل ساختمان قبلی، در این خانه مسکونی لس آنجلسی هم از المان های معماری برای کاهش نور مستقیم خورشید استفاده شده. با این حال شرکت مهندسی Belzberg تخته های چوبی افقی را به نحوی نصب کرده که معاصر به نظر بیاید، زاویه دار هستند و با هم تداخل دارند و مثل پر به نظر می رسند. نمای ساختمان هم جالب به نظر می رسد.



… و جلوی خانه هم نمادی از اتفاقات داخل آن است. انحنای طبقه دوم برای پارکینگ بدون سقف طراحی شده اما همزمان صفحه ای برای تماشای فیلم هم دارد، ۱ ویژگی لس آنجلسی. این آمفی تئاتر پارکینگی وضعیتی مخلوط است، ۱ خانه و ۱ سینما. این ویژگی طراحی خانه را بیشتر به طرف معاصر سوق می دهد چون اختلافات بین ابعاد مختلف زندگی را رعایت کرده (زندگی، کار، بازی و غیره).



مدرن : طراحی خانه طویل و کم ارتفاعی که در شمال نیویورک واقع شده و در زیر می بینید، مثال ساده ای از ترکیب شیشه و سنگ روبروی چشم اندازی از هر گونه می باشد. طاق پشت بام که به ستون های باریک و گرد تکیه کرده، از دیوارهای تمام شیشه در مقابل نور خورشید تابستان محافظت می کند. تک تک المان ها اعم از دیوار و سقف باهم ترکیب شده اند تا مجموعه ای افقی که خانه های مدرن Mies و Rohe را به یاد انسان می آورد بسازند.



مدرن : یک خانه سبک Mies دیگر در جزیره لانگ توسط شرکت مهندسی Stelle ساخته شده. یک جسم محکم با تکیه بر سطح زمین که عمود بر جعبه شیشه ای قرار گرفته. سرگشاده بودن طراحی پلان این خانه با شفافیت جعبه نمایان می شود. این خانه به وضوح مدرن است، تقریبا براساس رسوم ساخته شده. به غیر از حالت آن که از تپه های شنی بالاتر رفته.


معاصر : نمای ساختمان سرتاسر شیشه به تنهایی نماد سبک مدرن نیست. چیزی که در ابتدا به نظر جعبه ای شیشه ای در قاب قرمز می آید، تفسیر معاصری از آن به صورت قیچی شده و متغیر در میانه است. در این نمونه تداوم روبان مانند قاب قرمز گچی، واضح ترین شکل آن است. ۱ جدایی از ساختار شفاف و قاب بندی خانه های مدرن.


سبک مدرن معماری و دکوراسیون داخلی

سبک مدرن معماری و دکوراسیون داخلی


سبک مدرن:

ظهور انقلاب صنعتی و استفاده از ماشین به جای انسان ، در همه ابعاد زندگی انسان تاثیر گذاشت و سبک جدیدی از زندگی ، بدون تجملات و اشراف گرایی های گذشته را به وجود آورد و این سبک را مدرن نامیدند. برای اولین بار از چدن و شیشه و مصالح جدید و نو ظهور در ساختن بنا استفاده شد. 

معماری مدرن به سه دوره ی : اولیه ، متعالی ومتأخر تقسیم میشود که 

مدرن اولیه خود به سه سبک: شیکاگو ، نهضت هنر و جنبش فوتوریسم تقسیم میشود 

معماری مدرن متعالی یا به عبارتی اوج معماری مدرن در بین دو جنگ جهانی اول و دوم یعنی عمدتاً در دهه ی بیست و سی میلادی در اروپا شکل گرفت .

یکی از موضوعات کلیدی و بسیار مهم در دوره ی مدرن متعالی مسئله ی صنعت و تکنولوژی بود . لوکوربوزیه از مشاهیر معماری این دوران ، استفاده از تیر آهن و بتن پیش ساخته را مسیر معماری آینده تلقی کرده و تنها راه حل شهرهای آینده را بلند مرتبه سازی و پیش ساختگی عنوان کرد.

دوره ی معماری متأخر را میتوان بعد از جنگ جهانی دوم وتا اویل دهه هفتاد میلادی محسوب کرد . از معماران بزرگ این دوران میتوان به رایت ، گروپیوس و میس وندروهه اشاره کرد.

معماری مدرن داخلی:

هدف از این سبک ایجاد فضایی خلوت و ساده . استفاده از اشکال انتزاعی (در طبیعت موجود نیست و ساخته ذهنی است)در patternها . عنصر تزیینی در این سبک استفاده نمیشود و در صورت استفاده بسیار کم و محدود است .

ویژگیهای این سبک:

•    استفاده از شکلهای هندسی زاویه دار 

•    میزهای سبک مدرن مربع شکل و کوتاه است 

•    مبلها شکل ساده تری دارند معمولاً از چرم استفاده می شود یا اینکه تمام پارچه است .

•    ارتفاع مبلمان نسبت به گذشته کمتر است.

•    از سطوح صیقلی و براق خیلی استفاده می شود ، مثل استیل و شیشه 

•    یکی از استفاده های استیل در مبلمان و میز است 

•    در این سبک ریتم داریم . یکی از ریتمها چیدن وسایل از کوچک به بزرگ است و یا قرار دادن یک گلدان بزرگ در کنار گلدان کوتاه و پهن (ریتم متضاد) یا استفاده از وسایل هم اندازه .

•    تابلوها سبک رئال ندارند.

•    استفاده از شمع برای ایجاد ریتم و یا چراغ های سه تایی برای روشنایی

•    استفاده از رنگهای تیره و روشن و یا رنگهای مکمل یا متقابل کنار هم .

•    معمولاً آشپزخانه اوپن و جزیره ای است 

نورپردازی سبک مدرن :

پراکنده و موضعی (لامپهای هالوژنی برای نورپردازی موضعی استفاده می شود )از لوستر می توان استفاده کرد که در این سبک بدون آویز است و منبع نور مخفی است . با آباژور خیلی خوب میتوان نورپردازی موضعی انجام داد و شکل آنها تجویدی است و سایز بزرگ دارد 

کف پوش ها براق مثل سنگ ، پارکت(میتواند براق یا مات باشد)وینیل(ماده صنعتی است و حالت براق دارد ) و سرامیک هستند . فرش ها ساده هستند و تک رنگ یا ترکیب دو یا سه رنگ با اشکال هندسی و یا پرزهای بلند و یا موکت های پرز بلند .

چیدمان به صورت ال یا دایره یا نیم دایره میباشد و لازم نیست مانند سبک کلاسیک چیدمان تقارن داشته باشد و این موضوع سبب ایجاد صمیمیت در فضا میشود.

در این سبک یا از پرده استفاده نمیشود یا پرده های ساده (از نظر دوخت و طرح) و یا از کرکره های چوبی استفاده میشود.

در سبک کلاسیک گچ بری و ابزار زنی نداریم. 

در آشپزخانه از متریال های MDFیا HPLیا های گلاس و یا استیل استفاده میکنیم و هیچ چیز در معرض دید نیست .