دکوراسیون داخلی

بهترین طرحهای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

بهترین طرحهای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی با آجر سنتی

من سال هاست عاشق دکوراسیون داخلی با آجر سنتی هستم. بافت زیبا و رنگ بی نظیر این دیوارها به قدری روی من تاثیر دارد که تصمیم گرفتم یکی از دیوارهای نشیمن خانه ام را آجری کنم. اما در نظر داشته باشید که درست است دیوار آجری، اگر به درستی ساخته شود، یک دیوار تاکیدی خیره کننده می شود. ولی قبل از شروع این پروژه مسائلی هست که باید بدانید و قبل از تصمیم گیری آن ها را در نظر بگیرید.


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


یکی از خواننده های همیشگی ما مدت هاست با دیوار آجری خانه اش به مشکل خورده. این داستان را از زبان خودش بشنویم: “دو سال پیش به یک خانه قدیمی صربستانی نقل مکان کردم. خانه ای بسیار زیبا با اتاق های بزرگ و مبلمان حیرت انگیز. طراحی و چیدمان همه چیز، در نهایت دقت و تناسب انجام شده و در منطقه خوبی قرار دارد. یک باغچه کوچک دارد که عصرها در آن با پسرم به باغبانی مشغول می شویم، از دیوارهای سرسبز و گل های رنگارنگی که کاشته ایم لذت می بریم. اما مدت هاست با دیوارهای آجری اتاق نشیمن به مشکل خورده ام و این ایمیل را برای شما فرستادم تا برای این مزاحم بزرگ راه حلی پیدا کنم. از بازسازی منزل مدت زیادی نگذشته، دیوارهای آجری و اصیل نشیمن را دست نزدیم تا زیبایی اش را از دست ندهد. اوایل واقعا از این تصمیم راضی بودیم، فکر می کردیم این دیوارهای تاکیدی مدل خاصی به طراحی داخلی خانه می دهند. بعد از گذشت ۴ ماه کم کم شروع کرد به اذیت کردن. هروقت به دیوار دست می زدیم آجرها فرو می ریختند. به مرور سوراخ های بزرگ و تَرَک هایی که نتیجه رطوبت و تردد ماشین های خیابان بودند نمایان شد. بیشتر از همه رطوبت ما را آزار می دهد، چون هزارپا عاشق رطوبت است. و یکی از موجوداتی که نباید صبح اول وقت جلوی چشمتان ظاهر شود، هزارپای ۱۰ الی ۱۲ سانتیمتری است. چند راهکار مختلف را امتحان کردیم از جمله نقاشی. اما تَرَک ها بزرگ و بزرگ تر شدند و هزارپاها به هر نحوی شده راه خود را به داخل دیوار پیدا کردند. واقعا دلم نمی خواهد دکوراسیون داخلی با آجر سنتی خانه ام را از دست بدهم چون زیبایی خیره کننده ای دارند ولی به اطلاعات و توصیه های حرفه ای برای مراقبت از آن نیاز دارم.

رنگ زدن یا پوشاندن دیوار آجری، یکی از آسان ترین راهکارهای موجود است اما معایب خود را هم دارد. قبل از اقدام به حل این مشکل مسائلی هست که باید بدانید.


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


آب از ملات عبور می کند

اول از هرچیز، باید به فکر یک عایق خیلی خوب برای سطح بیرونی دیوار باشید که آب به داخل آن نفوذ نکند. رطوبت، آجر را می پوساند. رنگ زدن/عیب پوشی/پوشاندن سطح داخلی آجر نتیجه ای ندارد چون این انسداد، جلوی تبخیر شدن آب را می گیرد. نهایتا رنگ پوسته پوسته شده و می ریزد، و شما سر جای اولتان برمی گردید. البته با جیب خالی تر.

سوراخ روی آجر، ملات کشی ناقص، آستانه دیوار، قرنیز و هرنوع شکاف دیگری باعث نفوذ آب به داخل دیوار می شوند. این نواقص را پیدا کنید، آن ها را ترمیم کنید و به دیوار فرصت خشک شدن بدهید. در صورت نیاز از دستگاه باد گرم استفاده کنید (حداقل ۴۸ ساعت). فقط در صورتی که از خشک شدن آجر مطمئن شدید پروژه را شروع کنید.


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


آماده سازی آجر، و محصولاتی که باید استفاده کنیم

اکثر آجرها طبیعی هستند و روی دوام رنگ تاثیری نمی گذارند. اگرچه ما توصیه می کنیم از بتونه ای استفاده کنید که مقاومت قلیایی دارد، چون احتمال تخریب کوتاه مدت یا طولانی مدت آن کمتر است. برای سطح خارجی، از رنگ پرمنفذ استفاده کنید که آجر بتواند نفس بکشد. لاتکس قابل تنفس هم گزینه خوبی است.

آماده سازی آجرها هم کار ساده ای است، البته اگر به درستی انجام شود. از حلال های اسیدی استفاده نکنید، بیشتر از چیزی که فکر می کنید مخرب هستند و شاید حتی رنگ را هم از بین ببرند. آن شوره های سفیدی که گاه و بیگاه روی آجرها پدیدار می شوند را هم فراموش نکنید. ابتدا سطح را تمیز کنید، سپس با اسپری کشنده قارچ و کپک، از شر این شوره ها خلاص شوید. هر تَرَکی که می بینید را بپوشانید. اگر تصمیم به نقاشی گرفتید، فراموش نکنید که قبل از زدن بتونه و تثبیت کننده، باید ضدآب بزنید. البته باید چند روز صبر کنید تا ضدآب خشک شود.


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


اگر تصمیم گرفتید دکوراسیون داخلی با آجر سنتی را عیب پوشی کنید توصیه می کنیم از یک فرد متخصص کمک بگیرید. شاید کمی هزینه داشته باشد اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. یکی از مزایای عیب پوشی این است که برخلاف رنگ، منافذ آجر را می پوشاند.


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


دکوراسیون داخلی با آجر سنتی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.